“Birine yardım etmek, destek olmak aslında ne değildir”i öyle güzel anlatıyor ki bu kitap, bu konuyu bu yaşta okuyabilen çocuklar ne şanslı diye düşünüyorum hep. Yardım etmeyi çok seven ama her yardım girişimini eline yüzüne bulaştıran Küçük Bayan Yardımsever.

Neden destek bazen gerçekten destek olmuyor? Çünkü konunun iki muhatabı var: alan ve veren. Bu taraflar aynı doğrultuda değillerse, destek çığrından çıkıyor. Eğer çığrından çıktıysa şöyle şeyler olmuş olabilir:

1- Destek alan destek istemiyor olabilir.

2- Destek alan destek verenin verdiği şekilde bir destek istemiyor olabilir.

3- Destek alan neye ihtiyacı olduğunu hiç anlatmamış olabilir.

4- Destek veren destek alanın neye ihtiyacı olduğunu hiç sormamış olabilir.

5- Destek veren destek alanın ihtiyacından bağımsız sadece destek veriyor olmakla ilgileniyor olabilir.

6- Destek veren en doğru kendisinin bildiğini, dolayısıyla en iyi desteğin kendisininki olduğunu düşünüyor olabilir.

Ve aslında konu büyük bir tarafıyla bir “sınır koyamama” ve “sınır ihlali” konusudur.

Ve sanırım bu da başka bir yazının konusudur :)

#kendiiçinedüşenler